W jaki sposób wyznaczyć:
*gęstość cieczy?
*gęstość ciała o regularnych kształtach
*gęstość ciała o nieregularnych kształtach
Podaj kolejność wykonywanych czynności oraz narządy do tego potrzebne.

Daję naj za najlepszą odpowiedź;)

2

Odpowiedzi

2010-02-13T10:06:27+01:00
Zacznę od środka
*gęstość ciała o nieregularnych kształtach

Potrzebna nam będzie menzurka wypełniona wodą. Odczytujemy ile wody jest przed włożeniem przedmiotu i ile po. Większą odejmujemy od mniejszej i powstaje objętość nieregularna ciała.

o regularnych.

masę za pomocą wagi
objętość za pomocą wzoru
6 3 6
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-13T10:45:18+01:00
Aby wyznaczyć gęstość dokonujemy następujących pomiarów:
1. wyznaczamy masę cieczy w {kg] lub [g]; przyrząd: waga
- wlewamy do menzurki np. wodę i ważymy = m1
- wylewamy wodę i ważymy "pustą" menzurkę = m2
- obliczamy masę wody: m = m1 - m2
2. wyznaczamy objętość cieczy w [m^3] , [cm^3] ;
- odczytujemy ile wody jest w menzurce, np 100 cm^3
3. wstawiamy do wzoru: d = m/V i obliczamy w [kg/m^3] , [g/cm^3] ; przyrząd, linijka, menzurka= cylinder miarowy

gęstość ciała o regularnych kształtach, np. prostopadłościan aluminiowy:
1. na wadze wyznaczamy masę = m [g]
2. linijką mierzymy boki prostopadłościanu i obliczamy jego objętość: V = a*b*c ; [cm^3]
3. wstawiamy do wzoru: d = m/V ; [g/cm^3]

gęstość ciała o nieregularnych kształtach, np. klucz
1. na wadze wyznaczamy masę , {g]
2. wyznaczamy objętość:
- do menzurki wlewamy wodę , np. 100 cm^3
- wkładamy klucz - poziom wody się podniesie, np. 120 cm^3
- tyle o ile podniósł się poziom wody tyle wynosi objętość klucza , w naszym przykładzie V = 20 cm^3
3. wstawiamy do wzoru d = m/V
11 4 11