Baszta zwieńczona jest dachem w kształcie ostrosłupa ośmiokątnego, którego ściany boczne są jednakowymi trójkątami równoramiennymi. Wysokość każdego z tych trójkątów wynosi 5 m., a podstawa ma długość 3 m. Koszt pokrycia jednego metra kwadratowego takiego dachu wynosi 220 zł. Ile bedzie kosztowało pokrycie dachu?

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-13T10:22:58+01:00
A=3
h=5
P=1/2a*h-wzór na pole trókąta
p=1/2*3*5
p=7,5m kwadratowego- pole 1 trójkąta a jest ich 8
7,5*8=60m kwadratowych- pole wszystkuch trójkątów
60*220=13200zł
odp: Pokrycie dachu będzie kosztowało 13200zł
123 3 123
  • Użytkownik Zadane
2010-02-13T10:24:22+01:00
Pole jednego trójkąta równoramiennego :
P=ah/2
P= 3m*5m/2
P=7,5m2

7,5m2 * 8 = 60m2

te 60metrów kwadratowych musimy pomnożyć razy 220 zł ,
ponieważ 1m2 = 220zl
a w zadaniu jest potrzebne 60m2. :
1m2 - 220zl
60m2 - X


X= 60m2 * 220zł / 1m2
X= 13200zł
98 2 98
2010-02-13T10:27:53+01:00
A=3 m
h=5 m
Pśb=ah/2
Pśb=3*5/2 =15/2 = 7,5 [m²]
Pb=8Pśb
Pb=8*7,5=60[m²]
koszt 60 m² = 60* 220=13200[zł]
OdpPokrycie dachu będzie kosztowało 13200 zł.
83 4 83
co to znaczy pśb ?
nie rozumiem o co chodzi ale dzięki za zadanie :-) !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!