1. Roznica dlugosci geograficznej miedzy miejscowosciami AiB wynosi 116 stopni. Oblicz Roznice czasu slonecznego miedzy tymi miejscowosciami.
2. Oblicz dlugosci geograficzne miejsc, ktorych roznica czasu w stosunku do czasu slonecznego poludnika 15stopniE wynosi 2h 30 min;]
Dziekuje z gory;]Pozdrawiam

2

Odpowiedzi

  • Awia
  • Początkujący
2010-02-13T10:50:27+01:00
1.
116*4'=464'
Odp. Różnica czasowa wynosi 464 minuty (możesz zamienić na godziny, bo nie wiem, jak tam u was nauczyciel wymaga)
2.
170' :4=42*5'
15+42,5= 57*5'
Odp. 15* i 57*5'
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-13T10:57:13+01:00
1.
1 stopien - 4 min.
15 stopni - 1 h

116:15=7
zostaje 11 stopni
11x4=44

róznica czasu wynosi 7 godzin i 44 minuty ;)

2.
tu korzystasz z tego samego przelicznika...

2x15=30 stopni
30:4=7,5 stopnia

15stopniE + 37,5stopnia = 52,5stopniaE

te dlugosci to: 15stopniE i 52,5stopniaE