Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-10-12T12:15:57+02:00
Liczymy masę całego roztworu a więc woda+sól i mamy 10g+90g=100g, teraz określamy jaką część stanowi sól (w ułamku) 10/100 i zamieniamy to na procent czyli
10/100=10%
lub
(10/100)*100%=(10/100)*(100/1)%=(10/1)%=10% :)
2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-12T12:20:01+02:00
Ms=10g-sól
Mr=Ms+MH2O=10+90=100g
Cp=Ms/Mr *100%
Cp=10/100 *100%
Cp=10%
3 5 3
2009-10-12T12:43:42+02:00
(90g + 10g) - 100%
10g - x%
Metodą na krzyż licząc mamy :
(10g * 100%)/(90g + 10g)=(10g * 100%)/100g po skróceniu wychodzi nam 10%