Odpowiedzi

2010-02-13T11:10:06+01:00
-powoduje nie odwracalne zmiany w strukturze genu, które prowadza do mutacji,
-osłabienie układu immulogicznego (odporność)
-powstawanie nowotworów (szczególnie białaczki)
-genetyczne zniekształcenia
1 3 1
2010-02-13T11:13:49+01:00
-Promieniowanie jonizujące oddziałując z tkanką żywą powoduje jonizację atomów i zmianę przebiegu biologicznych procesów w komórce
-W ostatnich latach zwrócono uwagę na skutki działania promieniowania elektromagnetycznego niejonizującego, w szczególności promieniowania o wysokiej częstotliwości. Działanie tego promieniowania na organizmy żywe, a także na organizm ludzki, nie jest dokładnie rozpoznane; uważa się je obecnie za jedno z powszechnych zanieczyszczeń środowiska.
-udar cieplny, co może powodować dodatkowe zmiany biologiczne, np. zmianę właściwości koloidalnych w tkankach, a nawet doprowadzić do śmierci termicznej
-Szczególnie szkodliwe oddziaływanie na środowisko mają linie wysokiego napięcia w pobliżu, których wytwarzają się napięcia i prądy niebezpieczne dla zdrowia i życia ludzi.
-pieczenie pod powiekami i łzawienie, bóle głowy, drażliwość nerwowa, wypadanie włosów, suchość skóry, oczopląs, arytmia serca, objawy nerwicowe, zaburzenie błędnika
-podczas wybuchu umiera się

mam nadzieje że pomoglam pozdro ;p
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-13T15:58:04+01:00
- produkcja bronii jądrowej
- długi czas rozpadu danego pierwiastka promieniotwórczego
- problem w przechowywaniu odpadów
- długi zanik promieniowania
- obniżenie odporności organizmu (układ immunologiczny)
- śmierć w wyniku napromieniowania
- negatywne mutacje u organizmów
- powstawanie nowotworów (głównie białaczka)

mam nadzieję, że trochę pomogłam ;)
2 5 2