Zad.1
Kot P zatrudniony w stodole profesora C łapie 42 myszy na tydzień.
Ile czasu potrzebuje kot P na schwytanie 2184 myszy ?
Ile myszy powinien schwytać podczas 44 h . dyżuru ?

Zad.2
Za dwa słoiki dżemu i słoik miodu zapłacisz 9 zł. , za 2 słoiki miodu i dżemu zapłacisz 12 zł .
Ile kosztuje dżem , a ile miód ?

Zad.3
Na 3 h. kasetę nagrano film trwający 1,75 h. Czy jeszcze na tą kasetę można nagrać mecz trwający od 22 h 55 min - 0 h 5 min ?

2

Odpowiedzi

2010-02-13T11:20:52+01:00
Zad1.
kot P na schwytanie 2184 myszy potrzebuje 364 godz.
W 44 h. dyżuru powinien schwytać 6 myszy.
Zad . 2
Dżem kosztuje -1, 50
miód kosztuje - 4,50
Zad3.
Zdecydowanie można mecz będzie trwał 1,10h. +film 1,75h =2,85h
Na kasecie pozostanie jeszcze 15 min wolnego miejsca ;)
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-13T11:23:26+01:00
Zadanie 1
tydzień to 7 dni
42:7=6 - tyle myszy łapie dziennie
24h:6=4 - w cztery godziny łapie jedną mysz
Ile czasu potrzebuje kot P na schwytanie 2184 myszy ?
2184:42=52
Odp. Na złapanie 2184 myszy kot potrzebuje 52 tygodnie, czyli 364 dni, to znaczy 8736 godzin.
Ile myszy powinien schwytać podczas 44 h . dyżuru ?
44h:4=11
Odp. Podczas 44h powinien schwytać 11 mysz.

Zadanie 2
2 słoiki dżemu + słoik miodu - 9zł
2 słoiki dżemu + 2 słoiki miodu - 12zł
12zł-9zł=3zł - tyle kosztuje 1 słoik miodu
12zł-(3zł*2)=6zł
6zł:2=3zł - tyle kosztuje 1 słoik dżemu

Zadanie 3
1,75 godz. = 2 godz. i 15 min.
od 22:55 do 23h mija 5min.
od 23h do 5min. po północy mija 1h i 5min.
2 godz. i 15 min. + 1h i 5min. = 3godz. i 20min.

Liczę na najj