Odpowiedzi

2010-02-13T11:12:57+01:00
Strefa korzeni bocznych to strefa w której wykształcają się korzenie boczne.
Strefa włośników to ta strefa korzenia w której powstają włośniki czyli wyrostki skórki korzenia. pobierają one roztwory z gleby.
Strefa wydłużania to taka w której komórki tracą zdolność do podziałów, mogą jednak przyrastać na długość.
Strefa wzrostu to taka w której tkanki twórcze tworzą podziały komórkowe.
Czapeczka korzeniowa chroni delikatne tkanki twórcze wierzcholka wzrostu przed uszkodzeniem podczas przeciskania się przez podłoże.

Napewno dobrze na 100%, bo to nam pani dyktowała do zeszytów ćwiczen xD
3 5 3
2010-02-13T11:14:04+01:00
Strefa korzeni bocznych-odpowiadają za stabilność rośliny
strefa włośników-roślina pobiera wodę z solami mineralnymi
strefa wydłużania-osiąganie wielkość typową dla swej dojrzałej postaci
strefa wzrostu-przyrost korzenia na długość
4 3 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-13T11:26:51+01:00
Strefa korzeni bocznych- jest najdłuższąstrefą korzeni, korzenie boczne utrzymują roslinę w podłożu
Strefa włośnikowa- składasię z komórek, które różnią się pod względem budowy oraz pełnionych funkcji; układ tkanek w tej strefie jest charakterystyczny dla wszystkich organowców
Strefa wydłuzania- jest zbudowana z komórek, które utraciły zdolnośc dzielenia się, ale momogą szybko rosnąc. W tej strefie następujące najszybszy wzrost korzenia na długośc.
Strefa wzrostu- jest również nazywana strefą intensywnych podziałów komórek, jest zbudowana z komórek tkanki twórczej, której podział umozliiają wzrost korzenia i dają początek wszystkim innym tkankom korzenia.
Czapeczka- okrywa delikatne komórki stozka wzrostu, chroniąc je przed mechanicznymi uszkodzeniami w czasie przeciskania sie rosnącego korzenia pomiędzy cząstakmi gleby.
3 3 3