Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-10-12T12:13:08+02:00
Y=log₄x, Wstawiasz współrzędne punktów i patrzysz gdzie zajdzie ci równość, pamiętaj że zapis y=log₄x oznacza tyle samo co 4^y=x (^ - do potęgi)

A. (1,0)
x=1, y=0, 4⁰=1, zgadza się
B. (½,-½)
x=1/2, y=-1/2, 4^(-1/2)=(1/4)^(1/2)=√(1/4)=1/2, zgadza się
C. (2,2)
x=2, y=2, 4²=4*4=16≠2 a więc odpada
D. (16,2)
x=16, y=2, 4²=4*4=16 zgadza się

Zatem prawidłową odpowiedzią jest C :)
2009-10-12T12:26:41+02:00
Do wykresu funkcji f(x)=log₄x nie należy punkt:

A. (1,0)
B. (½,-½)
C. (2,2)
D. (16,2)

podstawiasz za x i y i spr. czy obie strony równości są równe

spr. A. (1,0) x=1, a y=0
f(x)=log₄x
0=log₄1, zgadza się, bo 4⁰=1

spr. B. (½,-½)
-½=log₄½
4 do potęgi ⁻ 1/2 =1/2 tak,, pasuje

spr.C. (2,2)
2=log₄2
4²=2, źle powinno byc 16, czyli jak w D
zatem C jest niepoprawne