Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-13T11:38:29+01:00
Dane
d=80cm
t=0,2s - czas 1 obrotu
szukane
V=?
------------------------------------------
obliczam obwód koła
O=2*π*r
r=d/2=80cm/2=40cm
O=2*π*40cm=251cm=2,51m
samochód w ciągu 0,2s przebywa drogę równą obwodowi koła czyli 2,51m
stąd jego prękośc
V=O/t=2,51m/0,2s=12,55m/s=0,01255km/(1/3600h)=45,18km/h
2010-02-13T11:50:11+01:00
Dane:
d=80cm=0,8m
d=2r
r=40cm=0,4m
T=0,2s
π=3,14
Szukane:
v=?
v=2πr/T v=πd/T
Rozw.:
v=2^π^0,4m/0,2s
v=8m^π/2s
v=4m^π/s
v=4m^3,14/s
v=12,56m/s