Odległość od Ziemi do Księżyca wynosi ok. 380 000 km. Czy statek kosmiczny lecący ze średnią prędkością 5 km/sekunde doleciałby z Ziemi do Księżyca w czasie nie przekraczającym 10 godzin?

Proszę o Odpowiedź.. ;) Ważne..! :}

2

Odpowiedzi

2010-02-13T11:31:42+01:00
1 minuta - 60 sekund
1 godzina - 3600 sekund
10 godzin- 36000 sekund
5km/sekunde
380 000km/76000 sekund
Odp.Statek kosmiczny nie doleciałby z ziemi Do Księzyca w czasie nie przekraczającym 10 godz.
7 3 7
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-13T12:00:44+01:00
1km/s=3 600km/h
5km/s=18 000 km/h
18 000km/h*10h=180 000km
w ciągu 10 godz statek pokona 180 000 km

w ciągu godziny statek pokonuje 18 000 km
380 000km:18 000km=21,11111...

do pokonania odległości 380 000km statek potrzebowałby około 21godz i 11mninut
odp. statek nie doleci na księżyc w ciągu 10 godzin

pozdrawiam :)
6 3 6