Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-13T11:32:49+01:00
Kultura starożytnej Grecji,
Kultura starożytnego Rzymu,
ludów Mezopotamii i Egiptu
48 4 48
2010-02-13T11:46:31+01:00
Kultury, które istniały w obrębie Morza Śródziemnego to przede wszystkim kultura Hellenistyczna czyli grecka. Rzymianie przejęli od Greków ich kulturę zmieniając w niej tylko pewne aspekty takie jak imiona bogów, zdobienia w architekturze, imiona i miejsca które występowały w literaturze. A więc to już druga kultura. Po upadku cesarstwa zachodnio rzymskiego w 476 roku na terenie wcześniej istniejącego Imperium Romanum pojawiły się nowe kultury barbarzyńskie np. kultura Wizygotów, Wandalów, Bungrundów, Franków. To właśnie od barbarzyńców Rzymianie nauczyli się nosić spodnie. Był to kolejny aspekt kulturowy. Duży wpływ na całą kulturę Śródziemnomorską mieli Hunowie, którzy zapoczątkowali wędrówki ludów. Przed naszą erą istniała także kultura Mezopotamska, a więc na przykład zapoczątkowanie sztucznego nawadniania pól czyli irygacji. Powstały tam też pierwsze cywilizacje, państwa, monarchie i imperia. Kolejną krainą, w której ważna była kultura był Egipt. Monumentalne piramidy i sfinksy dotychczas nas zadziwiają. Egipt był kolebką religii politeistycznej czyli wiary w wielu bogów, a także oddawania czci boskiej faraonowie, którego uważano za syna bogów. Bardzo dobrze rozwinął się tam system władzy społeczeństwa często przedstawiany jako piramida.

Myślę, że tyle wystarczy :)
144 4 144
2010-02-13T16:37:36+01:00
Grecja ,rzym, egipt i mezopotamia
31 3 31