Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-13T11:39:05+01:00
A=8m
h=4m
c=5m

obliczam krótszą podstawę

x²=5²-4²
x²=25-16
x=3m

8m-3m=5m=krótsza podstawa

pole=½(a+b)h=½(5+8)×4=26m²
koszt:26 razy 70zł=1820zł
odp. koszt wymiany parkietu wyniósł 1820zł
1 4 1
2010-02-13T11:42:43+01:00
Podłoga w salonie ma kształt trapezu prostokątnego, którego dłuższa podstawa ma 8 m , wysokość ma 4 m , a dłuższe ramię 5 m . Oblicz koszt wymiany parkietu , jeżeli firma otrzymała 70 zł za położenie 1 m kwadratowego parkietu.
a= 8m
h= 4m
c=5m
Wyznaczam b- krótsza podstawa

b²= c²-h²
b²= 25m²-16m²
b²= 9m²
b= 3m zastosowano tw. Pitagorasa

P= 1/2 *(a+b)*h
P= 1/2( 8m+3m)*4m= 2*11m²= 22m²

Cena
22 *70= 1540 zł
1 4 1