Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-13T11:35:15+01:00
Obwód=4a
4a=12dm
a=12:4
a=3dm

pole=a²
pole=3²
pole=9
odp. zużyto 9dm ² płótna
2010-02-13T11:35:25+01:00
Ile płótna zużyto na uszycie kwadratowej serwety o obwdzie 12 dm ?
Ob=4a
12 dm=4a/:4
a=3dm
P= (3dm)²= 9dm²
Odp. Na uszycie serwety zużyto 9 dm² płótna.
2010-02-13T11:37:25+01:00
12 : 4 = 3
jeden bok serwety ma 3 dm
P=a x a
P= 3 x 3= 9 dm²
zużyto 9 dm² płótna.