Określ osobę, liczbę, czas, rodzaj i tryb podanych czasowników. Tam, gdzie to niemożliwe, nazwij formę czasownika.

oglądając-
zobaczyć-
zwiedziliśmy-
zajechałem-
wysłuchacie-
ruszajmy-
będziecie oglądać-
opowiedziano-
obejrzałam-
zobaczę-
wysłuchawszy-
będziesz zachwycona-
odwiedziłyśmy-
przeżyłybyście-

2

Odpowiedzi

2010-02-13T11:54:26+01:00
Oglądając-bezokolicznik
zobaczyć-bezokolicznik
zwiedziliśmy- 1 osoba l.mn. czas przeszły r.męskoosobowy tryb oznajmuj.
zajechałem- 1 osoba l.poj. czas przeszły r.męski tryb oznajmujący
wysłuchacie- 2 osoba l.mn. czas przyszły tryb oznajmujący
ruszajmy-1 osoba l.mn. czas teraź. tryb rozkazujący
będziecie oglądać- 2 osoba l.mn. czas przyszły złożony tryb. oznajmujący
opowiedziano- bezokolicznik
obejrzałam- 1 osoba l.poj. czas przeszły r.żeński tryb oznajmujący
zobaczę- 1 osoba l.poj. czas przyszły tryb oznajmująćy
wysłuchawszy- bezokolicznik
będziesz zachwycona-2 osoba l.poj. czas przyszły r.żenski tryb oznajmuj.
odwiedziłyśmy- 1 osoba l.mn. czas przeszły r.niemęskoosobowy tryb oznajmuj.
przeżyłybyście- 2 osoba l.mn. r.niemęskoosobowy tryb przypuszczający
13 2 13
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-13T12:16:25+01:00
Oglądając- nieosobowa forma czasownika(bezokolicznik),czas przeszły,tryb orzekający

zobaczyć-bezokolicznik,czas przyszły,tryb orzekający

zwiedziliśmy-1 os.,l.mn.,r.niemęskoosobowy,czas przeszły,tryb orzekający,osobowa forma czasownika

zajechałem-1.os.,l.poj.,r.męski,czas teraźniejszy,tryb orzekający,osobowa forma czasownika

wysłuchacie-2.os,l.mn,r.niemęskoosobowy,czas przyszły,tryb rozkazujący,osobowa forma czasownika

ruszajmy-1os,l.mn.,r.niemęskoosobowy,czas teraźniejszy,tryb rozkazujący.osobowa forma czasownika

będziecie oglądać-2 os.,l.mn.,r.niemęskoos.,czas przyszły,tryb rozkazujący,bezokolicznik

opowiedziano-bezokolicznik,czas przeszły,tryb orzekający

obejrzałam-1os.,l.poj.,r.żeński,czas przeszły,tryb orzekający,osobowa forma czasownika

zobaczę-1.os.,l.poj,r.---,czas przyszły,tryb orzekający,os.f.czas.

wysłuchawszy-imiesłowowy równoważnik zdania,czas przeszły,tryb orzekający

będziesz zachwycona-2 os.,l.poj., r.---,czas przyszły,tryb orzekający,os.f.czas.

odwiedziłyśmy-1.os,l.mn.,r.niemęskoosobowy,czas przyszły,tryb orzekający,os.f.czasow.

przeżyłybyście-2.os.,l.mn.,r .niemęskoosobowy,czas przyszły,tryb przypuszczający,os.f.czasow.





10 3 10