Odpowiedzi

2010-02-13T11:48:32+01:00
Jest to współżycie drzew z grzybami. Gdzie jedno i drugie czerpie korzyści.
17 3 17
2010-02-13T11:49:05+01:00
Oddzialywanie nieantagonistyczne jest to rodzaj symbiozy(mutualizmu)symbioza grzybów z korzeniami roślin np. niektórych drzew
storczyki i grzyby, maślak zwyczajny i sosna zwyczajna,
6 3 6
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-13T11:49:28+01:00
Mikoryza - rodzaj symbiozy pomiędzy grzybem a rośliną. Grzyb oplatając strzępkami korzenie rośliny zapewnia jej wodę wraz z solami mineralnymi w zamian otrzymuje od rośliny substancje pokarmowe.
Np:
maślak zwyczajny i wrzos pospolity
borowik szlachetny i brzoza zwyczajna
16 4 16