Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-13T11:51:43+01:00
180u-----100%
xu--------40%
x=72u

72:12=6 jest 6 wegli

180u-----100%
yu-----6,67%
y=12u czyli jest 12 wodorow

180-12-72=96u masa tlenu

96/16=6

wzor tego cukru C6H12O6 czyli glukoza albo frutkoza to jest
3 5 3
2010-02-13T12:00:26+01:00
40%*180 + 6,67%*180 + 53,33%*180 = 72+12,006 +96
Zatem
- węgla jest 72u :12u = 6 atomów
- wodoru jest 12,006 : 1u = 12 atomów
- tlenu jest 96u : 16u = 6 atomów
Wzór sumaryczny - C₆H₁₂O₆
4 4 4