Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-10-12T13:07:52+02:00
Rozwiązujemy układ równań
y=-2x+4
y=-x-2
Mnożę pierwsze równanie przez (-1) i mam
-y=2x-4
y=-x-2
Dodaję stronami
0=x-6
-x=-6 /:(-1)
x=6
Teraz wstawiam x=6 do np pierwszego równania y=-2x+4 i mam y=(-2)*6+4=-12+4=-8 więc punkt przecięcia ma współrzędne (6, -8). Pierwsza współrzędna jest dodatnia, s druga współrzędna jest ujemna jest to więc czwarta ćwiartka a więc prawidłowa odpowiedź to D :)
5 3 5
2009-10-12T13:39:45+02:00
Punkt P jest punktem przecięcia się wykresów funkcji y=-2x+4 i y=-x-2. Punkt P leży w układzie współrzędnych w ćwiartce:
A. pierwszej
B. drugiej
C. trzeciej
D. czwartej

rozwiązujemy układ równań:
y=-2x+4
y=-x-2

-2x+4=-x-2
-2x+x=-2-4
-x=-6
x=6
y=-6-2=-8
punkt(6,-8) leży w IV cw. odp.D
2 3 2