118. Napisz w postaci cząsteczkowej równania jonowe reakcji zobojętniania.

a) Ca²⁺ + 2 OH⁻ + 2H⁺ + 2 NO₃⁻ → Ca²⁺ + 2 NO₃⁻ + 2 H₂O
________________________________________________

b) 3 Li⁺ + 3 OH⁻ + 3 H⁺ + PO₄³⁻ + 3 H₂O

_______________________________________________

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-13T12:05:39+01:00
Odp.
a)
Ca(OH)2 +2HNO3=Ca(NO3)2 +2H2O;
b)
3LiOH +H3PO4=Li3PO4 +3H2O.
3 5 3
2010-02-13T13:50:52+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
A) Ca²⁺ + 2 OH⁻ + 2H⁺ + 2 NO₃⁻ → Ca²⁺ + 2 NO₃⁻ + 2 H₂O
Ca(OH)2 + 2HNO3---->Ca(NO3)2 + 2H2O

b) 3 Li⁺ + 3 OH⁻ + 3 H⁺ + PO₄³⁻ + 3 H₂O
3LiOH + H3PO4----->Li3PO4 + 3H2O
2 5 2