Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-13T12:09:14+01:00
1.______Naoh + Hcl -> nacl+ h2o________________
2.________KOH+ HBr-> KBr+ h2o______________
7 2 7
2010-02-13T12:14:08+01:00
Ostatnio to miałam na chemii to ci pomogę.
H₂SO₄ + Mg(OH)₂ --> MgSO₄ + 2H₂O
forma cząsteczkowa reakcji

forma jonowa:
2H⁺ + SO₄ ²⁻ + 2OH ⁻ + Mg²⁺ --> Mg²⁺ + SO₄²⁻ + 2H₂O
[poskreślaj to co się powtarza czyli magnez, resztę kwasową]

2H⁺ + 2OH⁻ --> 2H₂O


2HNO₃ + Ca(OH)₂ --> Ca(NO₃)₂ + 2H₂O
2H⁺ + 2NO₃⁻ + Ca²⁺ + 2OH⁻ --> Ca²⁺ + 2NO³⁻ + 2H₂O
[znowu skreślasz]
2H⁺ + 2OH⁻ --> 2H₂O

Mam nadzieję, że pomogłam ;D
5 4 5