1.Suma długości wszystkich krawędzi sześcianu wynosi 132 cm. Oblicz pole powierzchni tego sześcianu.[pani mówiła że tu wyjdzie wynik - Pc-726 cm [kwd]

2.W którym akwarium a) czy b) zmieści się więcej wody ?
[fota poniżej, a) to jest prostopadłościan a b) to jest sześcian]

3.Oblicz ile m [kwd] szkła zużyto na wykonanie każdego akwarium , (5 ścian) z zadania 2.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-13T12:28:27+01:00
1. Liczba krawędzi sześcianu - 12
132 cm : 12 = 11 cm (jedna krawędź)
Pole jednej ściany sześcianu - 11 x 11 = 121 cm kw.
121 x 6 = 726 cm kw.

2. To na zdjęciu nie jest sześcianem (nie te proporcje) ale przyjąć, że zdjęcie bryla.jpg to b) . Na zdjęciu 4_1_1geo.jpg nie ma podanego trzeciego boku (szerokość podstawy) Z takimi danymi nie potrafię rozwiązać prawidłowo zadania.

3. Ad. 2 -.-
2010-02-13T12:31:20+01:00
Zadanie 1.
sześcian ma 12 krawędzi.
132:12=11
11cm dł. jednej krawędzi
pc=2Pp+Pb
Pc=2razy11razy11+11razy11razy4
Pc=726cm kwadratowych
2 5 2
2010-02-13T13:56:47+01:00
Szczescian = 12 krawedzi
1 krawedz = 132 : 12 = 11 cm
pole jednej sciany + 11 cm x 11 cm = 121 cm kw
pc = 6 x 121 cm = 726 cm kw