Odpowiedzi

2010-02-13T19:17:43+01:00
A) nie być przywiązanym do dóbr materialnych;
nie zatrzymywać sprawiedliwej zapłaty robotnikom;
nie żyć beztrosko

b)trwać cierpliwie aż do przyjścia Pana umacniając serca;
nie uskarżać się na innych;
nie przysięgać;
"tak" ma znaczyć "tak", "nie" - "nie";
modlić się za chorych;
modlić się za bliźnich, pomagać się im nawracać.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-13T22:17:27+01:00
Biada bogaczom!
Jakub przestrzega, że bogactwo do, którego ludzie dążą i osiągają na ziemi w dniu sądu ostatecznego będzie im zupełnie niepotrzebne. Wręcz będzie świadczyć przeciwko nam, poniewaz powinniśmy za życia dzielić się swoim majątkiem z tymi, którzy żyją w niedostatku.
Trwała i przynoszaca owoce jest tylko "żywa" wiara, to ona daje prawdziwe szczęście i nadzieję życia wiecznego.


Różne zachęty i przestrogi
Jakub poucza nas abyśmy byli gotowi na przyjście Pana.
Gdy przyjdzie Pan powinniśmy być wolni od wszelkiego grzechu, dlatego musimy się modlić i być posłuszni Bogu.