Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-13T12:30:07+01:00
Pole trójkąta równoramiennego jest równe 48 cm2, a podstawa ma długość 12 cm. Oblicz obwód tego trójkąta.

a=12cm; P=48cm²
P=½a*h
48=½ * 12*h
48=6h /"6
h=8cm

Obw=a+2b (bo równoramienny)
Z Tw Pitagorasa:
½a²+h²=b²
6²+8²=b²
36+64=b²
b²=100
b=10

Obw= 12+ 2*10= 12+20= 32cm

Pozdrawiam :)
60 4 60
2010-02-13T13:58:02+01:00
48=½*12*h
48=6h
h=8
8²+6²=x²
x²=64+36
x²=100
x=10
Ob=10+10+12=32
24 4 24