Ile pieniędzy należy wpłacić do banku, aby po roku uzyskać 750 zł odsetek? Oprocentowanie roczne wkładów wynosi 15%.

___________

Tak, wiem- banał.
Ale ja zupełnie zapomniałam, jak się to oblicza.
Proszę o dokładne rozwiązanie, żebym mogła to zajarzyć :D.
Z góry dzięki ; ).
Daję naj. ofc. ;p

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-13T12:28:05+01:00
X-pieniądze które trzeba wpłacić
15%x-roczne odsetki
15%x=750zł
0,15x=750zł
x=750zł:0,15
x=5000zł
Odp.: trzeba wpłacić 5000zł
2010-02-13T12:38:21+01:00
0,15x=750zł
x=750zł:0,15
x=5000zł
Odp. Trzeba wpłacić 5000zł
1 4 1