Zadanie 2 ze strony 140 : FIGURY PODOBNE :
(Matematyka z plusem do kl 3 gim)

Sprawdź,że trójkąt ABC na rysunku jest podobny do trójkąta DEF.Dla każdego kąta trójkąta ABC wskaż kąt w trójkącie DEF o takiej samej mierze .

Wskazówka:Kąt leżący naprzeciwko najkrótszego boku w jednym trójkącie ma taką samą miarę,jak kąt leżący naprzeciwko najkrótszego boku w trójkącie do niego podobnym.

i jak ktoś ma ten podręcznik to jeszcze zadanie 3 ze strony 140.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-13T12:45:26+01:00
Tez mam ten podręcznik
musisz zaznaczyć na rysunku kąt alfa tak jak w poleceniu oba są na przeciw najkrótszego boku i trzeba je tam podpisać.Potem trzeba obliczyć skalę czyli "k"
k=12/8=1i jedna trzecia
k=9/6=1i jedna trzecia
k=6/4=1i jedna trzecia
tak więc trójkąty są do siebie podobne na zasadzie BBB-bok,bok,bok (tzn wszystkie boki są proporcjonalne)

w zad 3
a)zaznaczony kąt ma miarę beta B
b)zaznaczony kąt ma miarę alfa
Odp:podobieństwo można uzasadnić na podstawie BBB lub KKK
2 5 2
2010-02-13T18:06:34+01:00
Zadanie 2/140
BAC=FDE
ACB=DEF
ABC=DEF

Zdania3 /140
a) Cecha podobienstwa: bbb
zaznaczony kąt to beta

b) Cecha podobieństa: bbb
zaznaczony kąt to beta
1 3 1