Radek ma x lat i jest o 5 lat starszy od Marka i 3 razy młodszy od Filipa.
a)Ile lat ma Marek,a ile Filip?
b)Ile będzie miał Marek za 7 lat?
c)Ile lat miał Radek, gdy urodził sie Marek?
d)O ile lat Filip jest starszy od Radka?
e)Ile lat miał Filip, gdy urodził się Marek?

pilne
z góry dziękuję

3

Odpowiedzi

2010-02-13T12:45:17+01:00
A)Marek : x-5 Filip: 3x
b) x-5+7 =x+2
c)Ix-(x-5)= x-x+5=5
d)2x
e) Ile lat miał Filip , gdy urodził się marek?
x-5 -wiek Marka
3x -wiek Filipa

x-5=0
x=5
3x=3*5=15lat
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-13T12:48:24+01:00
Radek ma x lat i jest o 5 lat starszy od Marka i 3 razy młodszy od Filipa.
a)Ile lat ma Marek a ile Filip ?
x-wiek Radka
x-5 -wiek Marka
3x -wiek Filipa

b) Ile lat będzie miał Marek za 7 lat?
(x-5)+7=x-5+7=x+2

c)Ile lat miał Radek , gdy urodził sie Marek ?
x-wiek Radka
y-wiek Marka
y=x-5
y=0
0=x-5
x=5

d) O ile lat Filip jest starszy od Radka ?
3x -wiek Filipa
x-wiek Radka
3x-x=2x
Filip jest starszy od Radka o 2x lat

e) Ile lat miał Filip , gdy urodził się Marek?
x-5 -wiek Marka
3x -wiek Filipa

x-5=0
x=5
3x=3*5=15lat
Filip miał 15 lat
2010-02-13T12:50:56+01:00
Radek ma x lat, jest o 5 lat starszy od Marka i 3 razy młodszy od Filipa.

a.
x-5 wiek Marka
x *3 wiek Filipa

b.
x+2

c.
5

d.
2x

e.
) Ile lat miał Filip , gdy urodził się Marek?
x-5 -wiek Marka
3x -wiek Filipa

x-5=0
x=5
3x=3*5=15lat
Filip miał 15 lat