Mam problem nie było mnie w szkole na lekcjach z "Dodawaniem i odejmowaniem liczb całkowitych" i nie wiem jak zrobić prace domową. Proszę pomóżcie.

-2,7-(-3,2)-4+(-3⅔)+1,8=

-3⅔-(-1⅓)+4⅔-3,6=

(-2)-(4)-6+(-8)-10=


I jeszcze jedno w poniedziałek mam kartkówkę z tego tematu i jak znacie jakieś regułki to proszę napiszcie( NAJLEPIEJ Z PRZYKŁADAMI) Z góry dziękuje :**

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-13T12:55:44+01:00
-2,7-(-3,2)-4+(-3⅔)+1,8=-2,7+3,2-4-3⅔+1,8=-1,7-3⅔=-⁵¹/₃₀-¹¹⁰/₃₀=-¹⁶¹/₃₀=-5¹¹/₃₀

-3⅔-(-1⅓)+4⅔-3,6=-3⅔+1⅓+4⅔-¹⁸/₅=⁷/₃-¹⁸/₅=³⁵/₁₅-⁵⁴/₁₅=-¹⁹/₁₅=-1⁴/₁₅

(-2)-(4)-6+(-8)-10=-2-4-6-8-10=-30

jeśli tam w nawiasie przed 4 miał byc minus to wynik = -22
1 5 1
2010-02-13T13:34:36+01:00
-2,7 - (-3,2) - 4 + (-3⅔ )+ 1,8 = -2,7 + 3,2 - 4 - 3⅔ + 1,8 = -6,7 + 5 - 3⅔ =- 1,7 3 ⅔= - 1 i 7/10 - 3 ⅔ = - 17/10 - 11/3 = - 51/30 - 110/30 = - 161/30 =
- 5 i 11/30

-3⅔ - (-1⅓ ) + 4⅔ - 3,6 = -3⅔ +1⅓ + 4⅔ - 36/10 = - 3 ⅔ + 6 - 18/5 = 2 ⅓ - 18/5 = 7/3 - 18/5 = 35/15 - 54/15 = - 19/15 = - 1 i 4/15

(-2) - (4) - 6 + (-8) - 10 = - 2 - 4 - 6 - 8 - 10 = -30

Podczas wykonywania działań na liczbach najważniejszy jest znak tzn rozróżnić znak działania od znaku liczby. W działaniu (-1) + (-2), znak "+" oznacza znak działania (dodawania), natomiast "-" to znak liczby oznaczający, że jest ona ujemna.
Czyli w tym przykładzie będzie to wyglądać następująco:
(-1) + (-2) = - 1 - 2 = -3
Gdyby ten przykład wygladął tak:
(-1) - (-2) =
to przy opuszczaniu nawiasu zmieniamy znak na "+" bo "-" i "-" daje "+"
(-1) - (-2) = -1 + 2 = 1


Aby dodać dwie liczby o tych samych znakach, dodajemy ich wartości bezwzględne i przed wynikiem piszemy taki znak, jaki mają te liczby, czyli:
- jeśli dwie są dodatnie, dodajemy je tak jak liczby naturalne "+"
- jeśli dwie są ujemne (-a i -b), to wynikiem dodawania jest liczba -(a + b)
Aby dodać dwie liczby o różnych znakach, mających różną wartość bezwzlględną, odejmujemy od większej wartości bezwzględnej mniejszą wartość bezwzględną i przed wynikiem piszemy taki znak, jaki ma liczba o większej wartości bezwzględnej, czyli:
- jeśli jedna liczba jest dodatnia (a), a druga ujemna (-b) to dodawanie sprowadza się do odejmowania wartości bezwzględnych: |a| - |b|.

http://www.math.edu.pl/dzialania-na-liczbach-calkowitych - tu masz wyjaśnione i dodatkowo jest test, możesz się sprawdzić
1 5 1
2010-02-13T14:06:57+01:00
-2,7-(-3,2)-4+(-3⅔)+1,8=-2,7+3,2-4-3⅔+1,8=-1,7-3⅔=-⁵¹/₃₀-¹¹⁰/₃₀=-¹⁶¹/₃₀=-5¹¹/₃₀

-3⅔-(-1⅓)+4⅔-3,6=-3⅔+1⅓+4⅔-¹⁸/₅=⁷/₃-¹⁸/₅=³⁵/₁₅-⁵⁴/₁₅=-¹⁹/₁₅=-1⁴/₁₅

(-2)-(4)-6+(-8)-10=-2-4-6-8-10=-30
1 1 1