1.kto zwyciężył w zagmaniach-zaborcy czy Polacy?
2.pod nazwą wielkich artystów wypisz tytuły ich dzieł. odrębnymi kolorami podkreśl nazwiska pisarzy, malarzy ,muzyków.nazwisko laurerata nagrody nobla podkreśl podwójna linia
Dziela:król duch, pan tadeusz, trylogia, dziady, lalka, krzyzacy,beniowski,faraon,quo vadis, pan balcer w brazylii,nad niemnem, mazurki i polonezy, wesele, warszawianka, bitwa pod grunwaldem, halka, straszny dwór.
adam mickiewicz-
juliusz słowacki-
maria konopicka-
bolesław prus-
henryk sienkiewicz-
fryderyk chopin-
stanisław moniuszko-
eliza orzeszkowska-
jan matejko-
stanisław wyspiański-
3.na podstawie strajku we wrzesnie w1901r. napisz list otwarty do władz niemieckich przeciwko znęcaniu się nad dziećmi.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-13T13:58:19+01:00
1. Polacy. Mimo 3 rozbiorów wygraliśmy i po 123 latach odzyskaliśmy niepodległość.

2. Adam Mickiewicz - Pan Tadeusz, Dziady
Juliusz Słowacki - Król-Duch, Beniowski
Maria Konopnicka – Pan Balcer w Brazylii
Bolesław Prus – Lalka, Faraon
Henryk Sienkiewicz – Trylogia, Krzyżacy, Quo Vadis
Fryderyk Chopin – Mazurki i Polonezy
Stanisław Moniuszko – Halka, Straszny Dwór
Eliza Orzeszkowa – Nad Niemnem
Jan Matejko – Bitwa pod Grunwaldem
Stanisław Wyspiański – Wesele, Warszawianka

3. Nie mam weny. :]
1 5 1
2010-02-13T14:01:39+01:00
1. polacy
2. Adam Mickiewicz - Pan Tadeusz , Dziady
Henryk Sieńkiewicz - Krzyżacy
Bolesław Prus - lalka
Fryderyk Chopin - mazurki i polonezy
2010-02-13T14:05:10+01:00
W zmaganiach wygrali POlacy bo przetrwali 123 lata.

Adam mickiewicz-"Pan Tadeusz" , "Dziady"
Juliusz Słowacki -"Bieńowski" "Król Duch"
Maria Konopnicka-" Pan Balcer w Brazylii"
Bolesław Prus-'' Lalka'' ''Faraon''
Henryk Sienkiewicz-'' Krzyżacy" Trylogia "Quo vadis"
Fryderyk Chopin- Mazurki i polonezy
Stanisław Moniuszko-'' Straszny dwór'' Halka''
Eliza orzeszkowa-'' Nads niemenem''
Jan matejko ''Bitwa pod Grunwaldem''
Stanisław Wyspiański " Warszawianka" "wesele"