PROSZĘ O POMOC !.!.!.!.!
Usuń nawiasy i wykonaj redukcje wyrazów podobnych
TAKIE GWIAZDKI ( * ) < -- TO MNOŻENIE
c ) 9y-(8-3y)+16 =
d ) 5x-(2-4x)+8x-7 =
e )-(-5c-8)+6-9c-c =
f )-4*(3x-6)-3*(2+7x) =
g ) 5*(3z-7)-9*(-8z-6) =
h ) -3*(5x-4)=8*(-3+2) =
i ) 7x-3*(5x+2)-6*(7+2x) =
j ) -5(3y-7)-2(6+4y)+3y =
PROSZĘ O CAŁE WYNIKI ; ] ; ****
POMÓŻCIE ; ***

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-13T12:57:55+01:00
C ) 9y-(8-3y)+16 = 9y-8+3y+16 = 12y +8
d ) 5x-(2-4x)+8x-7 =5x-2+4x+8x-7 = 17x-9
e )-(-5c-8)+6-9c-c =5c+8+6-9c-c = -5c+14
f )-4*(3x-6)-3*(2+7x) =-12x+24-6-21x = -33x+18
g ) 5*(3z-7)-9*(-8z-6) =15z-35 +72z+54 = 87z+19
h ) -3*(5x-4)=8*(-3+2) = -15x+12=-24+16=-15x+12+8=-15x+20
i ) 7x-3*(5x+2)-6*(7+2x) =7x-15x-6-42-12x =-20x-48
j ) -5(3y-7)-2(6+4y)+3y = -15y+35-12-8y+3y =-20y+23
2010-02-13T13:00:42+01:00
C ) 9y-(8-3y)+16 =12y+8
d ) 5x-(2-4x)+8x-7 =17x-9
e )-(-5c-8)+6-9c-c =-5c+14
f )-4*(3x-6)-3*(2+7x) =-33x+18
g ) 5*(3z-7)-9*(-8z-6) =87z+19
h ) -3*(5x-4)=8*(-3+2) =-15x+20
i ) 7x-3*(5x+2)-6*(7+2x) =-20x-48
j ) -5(3y-7)-2(6+4y)+3y = -20y+23