113. Napisz równania reakcji zachodzących na elektrodach podczas elektrolizy roztworu pewnej soli antymonu(III), jeżeli wiadomo, że na katodzie wydzieli się metal - antymon, a na anodzie - chlor. Napisz nazwę soli i jej wzór.

Równania reakcji zachodzących na elektrodach:
K(⁻): _______________________ → _________________
A(⁺): _______________________ → _________________
Nazwa - ________________________
Wzór - _________________________

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-13T13:04:32+01:00
K(⁻): __Sb 3+ + 3e-> Sb_
A(⁺): __2cl-___ → __cl2 + 2e___




chlorek antymonu SB CL3
dysocjacja:
SB CL3 -> Sb 3+ + 3 cl-
14 4 14
2010-02-13T13:05:24+01:00
Ta sól to chlorek antymonu czyli SbCl3

SbCl3--->Sb^3+ +3Cl^-

K:Sb^3+ +3e-->Sb /*2
A:2Cl^- -2e-->Cl2 /*3

i teraz trzeba pomnozyc wszystko zeby sie elktrony zgadzaly

K:2Sb^3+ +6e-->2Sb
A:6Cl^- -63-->3Cl2

i tyle
8 3 8