Do 10 szklanek o pojemności 0,2 l/ wlano wodę. Pierwszą szklankę napełniono po brzeg. W każdej kolejnej szklance znajdowało się o połowę mniej mody niż w szklance poprzedniej. Czy woda ze wszystkich szklanek zmieści się w dwóch szklankach??

Bardzo proszę o dokłądne obliczenia ;)

2

Odpowiedzi

2010-02-13T13:12:32+01:00
0,2+0,1+0,05+0,025+0,0125+0,00625+0,003125+0,0015625+0,00078125+0,000390625=0,849609375 w przyblizeniu=0,85

woda w 2 szklankach
2*0,2=0,4l
0,4<,085
Odp Woda nie zmiesci sie w 2 szklankach.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-13T13:21:57+01:00
0,2:2=0,1 0,1:2=0,05 0,05:2=0,025 0,025:2=0,0125 0,0125;2=0,00625 0,00625:2=0,003125 0,003125:2=0,0015625 0,0015625:2=0,00078125 0,00078125:2=0.000390625 0,2+0,2=0,4 0,2+0,1+0,05+0,025+0,0125+0,00625+0,003125+0,0015625+0,00078125+0,000390625=0.399609375 odp.tak zmiesci sie w 2 szklankach:) na100%
1 5 1