Co jest większe:
a) 1/4 pojemności naczynia czy 20% tej pojemności?
b) 45% pewnej kwoty czy 2/5 tej kwoty?
c) 1/3 tabliczki czekolady czy 30% tej tabliczki?
d) 1/5 pewnej odległości czy 25% tej odległości?
e) 1 i 2/3 pewnej liczby czy 160% tej liczby?

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-13T13:08:35+01:00
A) 1/4 pojemności naczynia czy 20% tej pojemności?
1/4=25/100=25%
Czyli większa jest 1/4 pojemności.

b) 45% pewnej kwoty czy 2/5 tej kwoty?
2/5=40/100=40%
Czyli 45% kwoty jest większe.

c) 1/3 tabliczki czekolady czy 30% tej tabliczki?
1/3 to około 33%, czyli 1/3 jest większa.

d) 1/5 pewnej odległości czy 25% tej odległości?
1/5=20/100=20%
25% odległości jest większa.

e) 1 i 2/3 pewnej liczby czy 160% tej liczby?
1⅔ to około 166%, czyli ta opcja jest większa.
3 3 3
2010-02-13T13:11:04+01:00
1/4 = 25/100 20%=20/100
1/4>20%

45%=45/100 2/5 = 40/100
45%>2/5

1/3 = 10/30 30%=30/100=3/10=9/30
1/3>30%

1/5 = 20/100 25% = 25/100
1/5<25%

1 2/3 = 5/3 =50/30 160% = 1 60/100= 1 6/10 =16/10 = 48/30
1 2/3> 160%
2 3 2
2010-02-13T13:15:49+01:00
Co jest większe:
a) 1/4 pojemności naczynia czy 20% tej pojemności?
1/4 to 25%
więc większe jest 1/4
b) 45% pewnej kwoty czy 2/5 tej kwoty?
2/5 to 40%
więc większe jest 45%
c) 1/3 tabliczki czekolady czy 30% tej tabliczki?
1/3 to ok.33%
większe jest 1/3
d) 1/5 pewnej odległości czy 25% tej odległości?
1/5 to 20%
więc większe jest 25%
e) 1 i 2/3 pewnej liczby czy 160% tej liczby?
1 to 100%
2/3 to ok. 66%
czyli 166%
jest większe1 i 2/3
1 5 1