1. O ile procent liczba 56 jest większa od liczby 40?
2. O ile procent liczba 75 jest mniejsza od liczby 120?
3. Cenę laptopa obniżono dwukrotnie, za każdym razem o 25%. Ostateczna cena wynosi 2250zł. Oblicz cenę początkową.

Dam najlepsze za poprawdą odpowiedź...
Z góry dziekuję xD

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-13T13:11:36+01:00
1. a-100% gdyż poszukujemy liczby od niej mniejszej
b-x%

A teraz z motywu obliczania proporcji( na ukos: w tym przypadku litera i liczba do licznika, a litera i litera do mianownika.)
x równa się 100b/a czyli 100 \times 50 przez 40
40 i 100 skraca się przez 20 czyli zostaje 5 \times 50 podzielić przez 2
teraz skraca sie 50 i 2 czyli: 5 razy 25 równa sie 125%
teraz 125% - 100% równa się 25%

2. niie wiiem

3. 2250 zł - 75% x - 100 225000 - 75 x x=3000 3000=75% x=100% 300000 = 75x x=4000 - cena laptopa

pzdr, xp
3 1 3
2010-02-13T13:20:57+01:00
1)

56 --40 = 16
16 - x
40 - 100%

40x =1600
x=40 %
odp liczba 56 jest wieksza o 40 %

2 )

120 - 100%
75 - x %

120 x= 7500
x = 62,5 %

odp liczba 75 jest mniejsza o 37,5 %
3 4 3
2010-02-13T13:29:44+01:00
Ad1
56 -- 100%
40 -- x%
---------------
40 * 100 4000
x= --------- = ----- = 71 %
56 56



ad2
120 -- 100%
75 -- x%
---------------
75*100% 7500
x = --------- = ------- = 62%
120 120


ad3
x -- 100%
2250 zł - 50%
---------------
2250 * 100 225000
x = ------------- = ---------- = 4500zł
50 50

50 % wzięło sie z stąd ze obnizono 2 razy po 25% czyli to trzeba dodać 25 % + 25% = 50 %
to tyle .. ;) ^^,
1 5 1