Szereg zadań(proszę z obliczeniami)daje naj.Prosiłbym o ich zrobienie.Są dosyć trudne.

1.-Dziadku ile masz lat?
-Mam mniej niż 100lat,a cyfra jedności liczby określającej mój wiek jest o 4 mniejsza od cyfry dziesiątek.Jeżeli przestawisz cyfry w tej liczbie,to otrzymasz wiek twojego taty,który stanowi 4/7 tego,o co pytałeś.
W jakim wieku jest dziadek?

2.Ocieplenie budynku mogło wykonać 9 robotników w ciągu 6dni.Po dwóch dniach zatrudniono jeszcze 3 robotników.O ile skróci się czas wykonywanej pracy,jeżeli wszyscy robotnicy pracują tak samo wydajnie?

3.Kasjerka ma razem 76 monet 1zł,2zł i 5zł.
Dwuzłotówek ma o 25% więcej niż 1zł ,a 5zł o 24% więcej niż dwuzłotówek.Ile monet jednozłotowych ma kasjerka?

4.Na jaki procent należy wpłacić do baku 20tys zł ,aby po roku z uwzględnieniem 20% podatku otrzymać 20240zł.

5.Z miejscowości A do B jechał rowerzysta ze średnią prędkością 18km/h.Po 1h 30min wyruszył motocyklista(w tym samym kierunku) jadąc z prędkością 63 km/h.Obaj dotarli równocześnie.Oblicz odległość z p.A do B

6.Jeden bok prostokąta jest o 2cm krótszy od drugiego.Jakie dł.mają boki,jeśli OBW ma mniej niż 9cm.Dł boków są liczbami naturalnymi.

Z góry dziękuje.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • kpok
  • Rozwiązujący
2010-02-14T12:40:29+01:00
1.
x-cyfra dziesiątek
x-4 cyfra jedności
10x+(x-4) - wiek dziadka
10x+x-4
11x-4
10(x-4)+x -wiek taty
10x-40 +x
11x-40
wiek taty=(4/7)*wiek dziadka
11x-40=(4/7)(11x-4) /*7
77x-280=44x-16 / -44x+280
33x=264
x=8
11*8-4=84
Odp: Dziadek ma 84 lata.
2.
Jeden robotnik wykonuje w ciągu jednego dnia 1/54 pracy
Po dwóch dniach 9 robotników wykona 2*9*1/54= 1/3 pracy
i liczba robotników zwiększyła się do 12.
po x dniach 12 robotników wykona resztę 2/3 pracy czyli:
x*12*1/54=2/3
x=2*54/3*12
x=3
Odp 9 robotników wykona resztę tej pracy w ciągu 4 dni a 12 w ciągu 3 więc czas wykonywanej pracy skróci się o 1 dzień
3.
x-liczba monet 1złotowych
125%x=1,25x -liczba monet dwuzłotowych
124%*(1,25x)=1,24*1,25*x=1,55x - liczba monet 5zł
x+1,25x+1,55x=76
3,8x=76
x=20
Odp: Kasjerka ma 20 monet jednozłotowych.
4.
x -procent
(((100+x)/100)*20000)*0.8=20240
16000+160x=20240
160x=3760
x=23,5
Odp: Na 23,5%
5.
s-odległość
t1 -czas w jakim motocyklista przejedzie z A do B
v1=63km/h
t2=1,5h+t1 -czas w jakim rowerzysta przejedzie z A do B
v2=18km/h
v1=s/t1
v2=s/t2
s=v1*t1
s=v2*t2
63*t1=18*(1,5+t1)
63t1-18t1=27
45t1=27
t1=0,6h
s=63*0,6=18,9km
Odp Odległość z A do B wynosi 18,9 km.
6.
x - bok 1
x-2 -bok 2
obw=2*x+2*(x-2)
obw=2*x+2*x-4
obw=4x-4
obw<9
9>4x-4
4x<13
x<3,25
x=3 naturalne, jedyna możliwość bo drugi bok ma wtedy 1 a mniej nie może mieć
Odp: Dł boków prostokąta wynoszą: 3, 1, 3, 1.
2 5 2
2010-02-14T13:17:42+01:00
Zad1.znajduje liczby pasujące do opisu czyli 95,84,73,51,zamieniam miejscami 59,48,37,26,15 wybieram ta co dzieli sie przez 4 czyli 48 zamieniam miejscami 84 --tyle lat ma dziadek mozna tez 48:4=12 12*7=84 ;) zad2. 9:3=3 3/9=1/3 6:3=2 czas skroci sie o 2 dni zad3. 20-jednozlotowych 20*25%=5 20+5=25-dwuzlotowych 25*24%=6 6+26=31-pieciozlotowych zad4.20240-20000=240 20000*20%=400 400+240=640 20000*x=640 640:20000=0.032 0.032=3.2% zad5.63:13=3.5 3.5+1.5=5 18*5=90 zad6. 2cm i 4cm -pasuja do opisu 2*4=8cm :)
2010-02-14T16:23:57+01:00
Zad1.84-tyle lat ma dziadek zad2. czas skroci sie o 2 dni
zad3. 20-jednozłotowych 25-dwuzłotowych 31-pieciozłotowych zad4. ? zad5.63:13=3.5 3.5+1.5=5 18*5=90km zad6. 2cm i 4cm