Kierowca ,który jedzie samochodem ruchem jednostajnym prostoliniowym przejechał obok znaku drogowego dozwolone 60 na godzinę. nie zmieniając swej szybkości , kierowca przebył od tego miejsca drogę 2,5 km w czasie 2 minut, po czy zatrzymała go policja która ukarała go mandatem za naruszenie przepisów ruchu drogowego .czy policjant miał racje ? uzasadnij swoją odpowiedz.

3

Odpowiedzi

2010-02-13T13:37:08+01:00
60 km/h = 1 km/min
2,5 km = 2,5 minuty

Gdyby kierowca jechał tą drogą 2,5 minuty, nie przekroczyłby prędkości. Kierowca natomiast przejechał tę trasę w czasie 2 minut, zatem policjant miał rację.

6 3 6
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-13T13:39:21+01:00
Dane:
s=2,5km
t=2min=0,0333h

szukane:
v=?

rozwiązanie:
v=s/t
v=2,5km/0,0333h
v=75,07km/h

odp. Kierowca jechał z prędkością 75,07km/h przy zakazie do 60km/h, policjant miał pełne prawo by wystawić mu mandat.
7 3 7
2010-02-13T13:45:50+01:00
T=2min=0,03
s-2,5km
v=s/t
v=2,5/0,03
v=83km/h
Odp.Policjant miał racje
6 3 6