Odpowiedzi

2010-02-13T13:35:51+01:00
Y=⅖x

X = {-5; -2½;0;7,5}

Oblicz wartości tej funkcji, czyli wyliczasz Y
Podstawiasz pod X wartosci -5; -2½;0;7,5

y= -4.6
y= 1
y= 0
y= 2.8
y= 2

ZW = {-4.6, 1,0, 2.8, 2}
3 2 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-13T13:38:18+01:00
Witam!
f(x)=0,4x

Zbiór argumentów: X = {-5; -2,5;0;7,5}

Masz podany wzór f(x), czyli teraz za x wstawiasz każdą liczbę ze zbioru argumentu:

f(-5)=0,4*(-5)=-2
f(-2,5)=0,4*(-2,5)=-1
f(0)=0,4*0=0
f(7,5)=0,4*7,5=3

Czyli zbiorem wartości tej funkcji jest zbiór Y={-2; -1, 0; 3}

Z tabelą sobie poradzisz na pewno ;] Natomiast wykresem będą pojedyncze punkty rodzaju (x; f(x)), czyli:
(-5; -2), (-2,5; -1), (0; 0), (7,5; 3)

Pozdrawiam!:)
14 4 14
2010-02-13T13:39:16+01:00
Ok spróbuje :P umiem wykres
jest w wykresie pionowa i pozioma linia na piosowej na samej górze napisz
x a na poziomej y no więc na kazdej zrób po 5 kreski
na pionowej wpisz od najmniejszej do największej liczby czyli
-5 0 21/2 i 5 a na poziomej -0 0 1 2 3
i potem kropeczkami zaznacz -5 -0 0 0 1 do 21/2
XD
4 1 4