Odpowiedzi

2010-02-13T13:44:11+01:00
Witaj
dane: m=200g, t1=20*C, Q=42000J, cw=4200J/kgK
szukane: t2

Q = m*cw*[t2 - t1]
t2 - t1 = Q/[m*cw] = 42000J /[0,2kg*4200J/kgK] = 50*C
t2 = 50*C + 20*C = 70*C

Woda ogrzała się do 70*C

..............pozdrawiam
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-13T13:50:03+01:00
M=200g=0,2kg
tp=20°C
Q=42000J
cw=4200J/(kg*°)
Q=cw*m*(tk-tp)
Q=cw*m*Δt
Δt=Q/(cw*m)
Δt=42000J/(4200J/kg*° *0,2kg)=50°
Δt=tk-tp
tk=Δt+tp=50+20=70°C