Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-13T14:23:09+01:00
Białko pod wpływem kwasy azotowego(V) ulega reakcji ksantoproteinowej, czyli po prostu się ścina.
Tłuszcz nie rozpuści się w wodzie, wypłynie na jej powierzchnię.
Węglowodany - próba Benedicta lub Trommera.
1 5 1
2010-02-13T14:26:21+01:00
Białka- próba ksantoproteinowa- w reakcji z HNO3 pojawia się żółte zabarwienie na białku
cukry- pozytywny wynik próby Tollensa i Trommera
tłuszcze- ulegają estryfikacji, można wyczuć ładny zapach
1 4 1