Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-02-13T13:44:57+01:00
Trójlojalizm, postawa polityczna dużej części klas posiadających w Polsce po upadku powstania styczniowego 1863-1864, wyrażająca się w podporządkowaniu władzom trzech (stąd nazwa) państw zaborczych. Zwolennicy trójlojalizmu wyrzekali się dążeń niepodległościowych, prowadząc co najwyżej walkę o utrzymanie tożsamości narodowej i autonomii gospodarczej w ramach państwa zaborczego. Ugodowe stanowisko powodowało minimalizację postulatów wysuwanych w sprawach politycznych i narodowych.

żródło informacji: http://portalwiedzy.onet.pl/66354,,,,trojlojalizm,haslo.html
7 3 7
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-13T13:45:09+01:00
Postawa polityczna klas posiadających po upadku powstania styczniowego, charakteryzująca się lojalnością i ugodowością wobec zaborców za cenę ekonomicznych i kulturalnych ustępstw z ich strony.
7 4 7