Mateusz,Marcin,Bartek i Radek wybrali się do baru.Każdy z chłopców zamówił zestaw,ponieważ w zestawie się opłaca i moża zaoszczędzić 1,50zł

ZESTAW
frytki 2,35
kebab 7,80
sos 0,40
pepsi 3,50
kupując zestaw oszczędzasz 1,50zł

Ile resty otrzymał Mateusz jeśli maił 15 zł
Ile rwszty otrzymał Marcin jeśli maił 20zł
Ile reszty otrzymał Bartek jeśli miał 25zł
Ile reszty otrzymał Radek jeśli miał 14zł
Ile zapłacili razem?
Ile zaoszczędzili?

wszystkie obliczenia.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-13T14:06:23+01:00
Cena zestawu: (2,35+7,80+0,40+3,50)-1,50=12,55 zł

Ile resty otrzymał Mateusz jeśli maił 15 zł
15-12,55=2,45
Ile rwszty otrzymał Marcin jeśli maił 20zł
20-12,55=7,45

Ile reszty otrzymał Bartek jeśli miał 25zł
25-12,55=12,45
Ile reszty otrzymał Radek jeśli miał 14zł
14-12,55=1,45

Ile zapłacili razem?
12,55*4=50,2

Ile zaoszczędzili?
(15+20+25+14)-50,2=23,8
2010-02-13T14:08:51+01:00
Cena zestawu-14,05 zł
1)15-14,05=95 gr
2)20-14,05=5zl 95 gr
3)25-14,05=10,95zl
4)radek nie miał wystarczająco dużo pieniedzy
5)razem zapłacili 42,15 zl
6) zaoszczędzili 4,5 zl
2010-02-13T14:11:14+01:00
2.35 ++0,40+7,80+3.50 =14.05
20-14.05 =5.95zł
14-14.05= - 5gr
25-14.05=13.95zł
15-14.05=0.95zł
20+14+25+15=74zł
74-56.20 =17.80
14.05+14.05+14.05+14.05=56.20
zaoszczędzili 17.80 zł