Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-13T14:10:36+01:00
Bagna są przydatne dla środowiska tym ze bagna zawierają dużą zawartość minerałów czyli próchnicy dlatego na bagnach są bardzo dobre gleby .
5 3 5
2010-02-13T14:29:45+01:00
-ekosystemy mokradlowe sa wazne dla krazacych pierwiastkow
-sa srodowiskiem zycia dla plywaczkow,storczykow,rosiczek owadozernych,mieczykow
-tworza najbardziej produktywny ekosystem
-sa zabezpieczeniem przed powodziami,pozarami
-sa wazne w samoczyszczeniu sie wod
-w torfowiskach mozna znalezc slady kultury materialnej czlowieka,slady zmian klimatycznych na przelomie wielu tysiecy lat
-przeciwdzialaja erozji i degradacji gleb
-mamy wegiel organiczny
8 4 8