Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-13T14:06:09+01:00
:)
a wiec tak krokiety robi sie:Składniki

Ciasto:

35 dkg mąki,

mleko 0,5%,

2 jajka,

szczypta soli,

cukier waniliowy,

1/4 szklanki wody gazowanej,

kosteczka słoniny,

bułka tarta,




Nadzienie z kapusty:

Ok. 70 dkg kapusty kiszonej,

sól,

pieprz,

szczypta cukru,

liść laurowy,

goździki,

marchewka,

grzyby suszone prawdziwe(mogą być inne)





Opis przygotowania

Mąkę z jajkami i mlekiem, cukrem waniliowym, solą, 1/4 szklanki wody gazowanej mieszamy mikserem tak, aby konsystencja była rzadka. Następnie pieczemy cieniutkie jak bibułka placki. Gotowaną kapustę z liściem laurowym, goździkami, wkładamy do miski, dodajemy wcześniej ugotowane i zmielone grzyby, przyprawiamy farsz, jeszcze szczyptą cukru i pieprzem. Gotowy farsz nakładamy cieńko na placki, po czym zawijamy formując krokiety. Brzegio możemy skleić ciastem z placków. Przygotowane krokiety obtaczamy lekutko w bułce tartej i podsmażamy je na margarynie. Życzę smacznego!

proszęe o naj:*
1 5 1
2010-02-13T14:06:19+01:00
Krokiety mięsne
Potrzebne ci bedą:
pieczona lub gotowana cielęcina 30 dag
szynka 15 dag
czerstwa bułka 1 szt
mleko 1/2 szklanki
jajka 2 szt
cebula 1 szt
masło 1 łyżeczka
przecier pomidorowy 1 łyżeczka
olej 1 do smażenia
bułka tarta 3-4 łyżki
natka pietruszki 4-5 gałązek
jarzynka do mięs Winiary 1 do smaku
pieprz czarny 1 do smaku

I rób tak:
Drobno posiekaną cebulę zeszklij na stopionym maśle, dodaj przecier pomidorowy, Jarzynkę, pieprz i dokładnie wymieszaj. Chwilę duś wszystko na małym ogniu, po czym zdejmij i ostudź.

Namoczoną w mleku bułkę odciśnij, wymieszaj ją z sosem pomidorowym, a następnie dodaj przepuszczone przez maszynkę mięso i wędliny. Wbij do masy jajo doprawiając do smaku, dokładnie ją wyrób.

Formuj niewielkie krokiety, które po obtoczeniu w rozbełtanym jaju i bułce tartej, usmażysz na silnie rozgrzanym oleju.

Przed podaniem krokiety udekoruj gałązkami zielonej pietruszki, a podawaj je z ryżem lub makaronem i sosami, na przykład pomidorowym


Bardzo pyszne. polecam.

.:))
1 5 1
2010-02-13T14:31:30+01:00
Krokiety z mięsem
potrzebne ci będzie

10 naleśników
30 dag gotowanej wołowiny
1 bułka
2 cebule
5 dag masła
1 jajko
3-4 łyżki śmietany
10 dag tartej bułki
1 jajko
10 dag masła do smażenia

I zrobisz tak
Mięso zmiel wraz z bułką, uprzednio namoczoną w wodzie i dobrze odciśniętą. Cebulę drobno pokruj i podsmaż na tłuszczu. Dodaj do mięsa cebulę, surowe jajko i śmietanę. Wszystkie składniki dokładnie wymieszaj, dopraw do smaku solą i pieprzem, dostaw. Przygotować ciasto na naleśniki, wg przepisu, usmażyć na gorącej patelni. Nakładać farsz na środek naleśników, założyć oba boki i zwinąć w rulon. Każdy naleśnik maczać w lekko ubitym jajku i obtaczać w tartej bułce. Smażyć aż będą rumiane na mocno rozgrzanym tłuszczu.




Mam nadzieję że pomogłam
(8-)