Odpowiedzi

2009-10-12T15:51:06+02:00
Skutki odkryć:
-nowe szlaki morskie
-podbój nowych ziem
-napływ kruszców do europy
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-12T18:15:37+02:00
Aztekowie-osiedlili sie na wyzynie meksykanskiej stworzyli tam imperimu ktorego centrum i stolica byl tenochtitlan miasto zbudowane na srodku wielkiego jeziora polaczone groblami ze staklym ladem
majowie-pierwsza wielka cywilizacje stworzyli majowie na polwyspie jukatan oraz na obszarach dzisjejszego hondurasu i gwatemali dokonywali obliczen astronomicznych poslugiwali sie precezyjnum kalendarzem i pismem obrazkowym wznosili kamiennie piramidy i swiatynie
inkowie- najwieksze imperium obu kontynentow stowirzyli na terenie dzisjejszego chile i peru liczylo ono ok 7 mln ludnosci inka kierowal administarcja systemem sciagania podatkow i obiegiem informacji