Oblicz, ile gramów miedzi wydzieli się podczas reakcji 160g tlenku miedzi(II) z 12 g węgla, jeżeli wiadomo, że w tej reakcji oprócz miedzi powstanie 44 g tlenku węgla(IV).


Proszę odpiszcie mi !!
Potrzebne na teraz . !
Musi być reakcja ,obliczenia i odpowiedz.!

2

Odpowiedzi

2010-02-13T14:11:55+01:00
CuO + C -> Cu + CO₂
160g +12g= x + 44g
172g-44g=x
x=12,8g
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-13T14:14:49+01:00
Równanie reakcji:
2CuO+C=2Cu+CO2
Zgodnie z prawem zachowania masy:
Masa substratów =masie produktów
160gCuO+ 12C=x+44gCO2
172g=x+44g
x=172g-44g=128g