Oblicz w pamięci wartości liczbowe wyrażenia x do potegi 2 +1 dla :
x=2 x=-1 x=100 x=-5 x=0 x= jedna druga

Sprawdź, czy umiesz

1.Wartość liczbowa wyrazenia 1000a +100b+c dla a=2 b=7 c=3 wynosi :
a)273 b)2730 c)2703 d)1273
2. Wartością liczbową wyrażenia 2x-(x do potegi 2 -5 )dla x=-2jest
a)-13 b)-3 c)5 d)-5
3.Które z podanych wyrażeń algebraicznych przyjmuje dla x=5 i y= jedna druga wartość rózną od 10?
a)jedna druga (5x-10y) b)2x-2y+1 c)jedna druga x +15y - 5 d)cztery dziewiąte (x-y)do potegi 2+1
4. Które z podanych wyrażeń przyjmuje wartość ujemną dla x=274?
a)(x-147)(x+350) b)(128-x) do potegi 2 c)x (138-x) d)2x-(x-159)


Dziekuje z góry ;****

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-13T15:03:18+01:00
Dla x=2
x do kwadratu +1 = 5
dla x=-1
x do kwadratu +1= 2
dla x=100
x do kwadratu +1= 10001
dla x=0
x do kwadratu +1= 1
dla x= 1/2
x do kwadratu +1 = 5/4

Zad1. odp : c
zad2. odp : b
zad3. odp : c
zad4. odp : c
4 3 4
2010-02-13T15:08:39+01:00
1.4+1=5
1+1=2
10000+1=10001
25+1=26
0+1=1
1\4+1=5\4=1i1\4
2.2000+700+3=2703(c)
3.-4+4-5=-5(d)
4.1\2(5x-10y)=
5\2x-10y=
5\10-5=
5\10-50\10=-45\10(rozna od 10)
b)2x-2y+1
10-1+1=10
c)1\2x+15y-5=
5\2+15\2-5=
5\2+15\2-10\2=15\2=7i1\2(rozna od zera)
d)4\9(xkw.+2xy-ykw.)+1=
4\9(25+5-1\4)+1=
(soory cos mi tu nie wychodzi)
5.
a)(x-147)(x+350)=
(274-147)(274+350=
127*624=79248
b)(128-x)kw.=
128-274)kw.=-146 kw.=21316
c)x(138-x)=
274(138-274)=274*(-136)=-37264(to)
d)2x-(x-159)=
548-274+159=
433


17 1 17