Odpowiedzi

2010-02-13T14:16:51+01:00
Kwadrat i prostokąt mają to soamo pole równe 36cm2. bok kwadrata jest dwa razy dłuższy niż krótszy bok prostokąta. Oblicz obwody obu figur

Pole kwadratu - a², czyli bok to √P
√36=6

Obwód kwadratu - 4a
4*6=24


Krótszy bok prostokąta:
6/2=3

Pole prostokąta - ab
36=3a /3
a=12

Obwód prostokąta
2a+2b
2*3+2*12=6+24=30
6 3 6
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-13T14:20:23+01:00
Obwód kwadratu = 24 cm
Obw . : 6 + 6 + 6 + 6 = 24 cm
Obwód prostokąta = 30cm
Obw 12 + 12 + 3 + 3= 30
Dane :
Pole kwadratu = Pole prostokąta
Pole = 36 cm 2 .
Bok kwadratu : 6 cm ponieważ 6 * 6 = 36
Boki prostokąta : 12 cm i 3 cm bo 3 * 12 = 36
12 4 12
2010-02-13T14:20:50+01:00
A-bok kwadratu
a=√36
a=6 cm

a÷2-krótszy bok prostokąta
6÷2=3 cm

x-dłuższy bok prostokąta
3*x=36
x=36÷3
x=12

Ob kwadratu=4*6
Ob kwadratu=24 cm

Obprostokąta=2*12+2*3
Obprostokąta=30 cm

Odp.Obwód prostokąta wynosi 30 cm, a obwód kwadratu wynosi 24 cm.
4 3 4