Odpowiedzi

2010-02-13T14:50:47+01:00
Zad.1.Co to jest kąt;rodzaje kątów
Zad.2.Podaj wzory na pola i obwody wszystkich czworokątów.
Zad.3.Jak mogą być względem siebie położone kąty?
2 4 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-13T15:36:29+01:00
1. kąt jest to część płaszczyzny okgraniczona dwoma półprostymi o wspólnym początku wraz z tymi półprostymi

Ze względu na miarę kąty możemy podzielić na:
- kąt ostry - kąt o mierze większej niż 0o a mniejszej niż 90o
- kat prosty - kat o mierze 90o
- kąt rozwarty - kąt o mierze większej niż 90o a mniejszej niż 180o
- kat półpełny - kat o mierze 180o
- kąt wklęsły- kąt o mierze większej niż 180o a mniejszej niż 360o
- kat pełny - kat o mierze 360o

2.
Pola :
Trapez = (a+b)x h:2
Rownoleglobok = a x h
Romb = e x f : 2
Prostokat = a x b
Kwadrat = a x a

Obwody :
Trapez = a + b + c + d
rownoleglobok = 2a + 2b
Romb = 4 x a
prostokat = 2b + 2a
kwadrat = a x a x a x a

3.

- kąty wierzchołkowe
kąty wierzchołkowe maja równa miarę


- kąty odpowiadające
kąty odpowiadające maja równa miarę


- kąty naprzeciwległe
kąty naprzeciwległe maja równa miarę


- kąty przyległe
Suma miar katów przyległych zawsze jest równa 180o
4 4 4