Odpowiedzi

2010-02-13T14:40:19+01:00
Za siedmioma górami
Za siedmioma rzekami
Mieszkają dziwne stworki
Zwą się prostokątami
Mieszkają tam od wieków
Ciesząc się całym światem
Tylko jeden był smutny
On chciał zostać kwadratem
Nic nie jadł i nic nie pił
Każdą wolną chwileczkę
Poświęcał rzeczy jednej
By pomarzyć troszeczkę
Zachwycała go bowiem
Uroda kwadratowa
W każdej kieszeni zdjęcie
Swego idola chował
Nad łóżkiem powiesił sobie
Kwadrat namalowany
Prostokąt swego wzroku
Nie odrywał od ściany
Mój kwadracie wspaniały
Pragnę być twoim bratem
Mieć wszystkie boki równe
Boże! Chcę być kwadratem
Lecz niestety marzenie
Spełnione nie może zostać się
Bo raz się każdy rodzi
I jedną tylko ma postać
Cieszyła go myśl jedna
I śmiał się do niej pod kątem
Nie będę nigdy kwadratem
Lecz kwadrat jest prostokątem


albo


Figura ta ma cztery boki,
noi ma swoje cztery rogi.
Każdy kąt prosty,
każdy ma miarę.
Niesamowite to jest lubiane.!
2 2 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-13T14:45:48+01:00
Cztery boki, cztery kąty,
To na pewno prostokąty.
Dłuższe dwa, krótsze dwa,
Bo on cztery boki ma.
Przekątnych jest dwie
I są one równe.
Przekątne obie są równe,
Bo to prostokąty główne.
Kąty tą samą długość mają,
Miarę dziewięćdziesiąt stopni trzymają.
Pole na prostokąt takie:
a razy b; są wszelakie.
Pole łatwo jest obliczyć,
Trzeba tylko pomnożyć i zliczyć!
:D
3 4 3
2010-02-13T14:54:08+01:00
Jedną z wielu czworokątów,
jest rodzina prostokątów.
opiszę jednego z jego mości,
ma on przekątne równej długości,
i nikt mi teraz nic nie powie,
bo się przecinają w połowie,
jego pole to a razy b
bo inaczej mu się nie chce.
prostokąt wszystkie kąty proste ma,
i dlatego tak się nazywa.

;].
10 4 10