1)
Umyte włosy ''same'' wysychają po pewnym czasie. w jakim celu do suszenia włosów używamy elektrycznej suszarki ?

2)
z jakim zjawiskiem fizycznym mamy do czynienia podczas osadzania sie rosy w trawie w chłodny poranek ?

3)
Wyjaśni dlaczego podczas dużych mrozów szyby tramwajów i autobusów zamarzają (pojawiają sie n nich lodowe kwiaty) wtedy gdy pojazdy są pełne pasażerów ,a nie zamarzają , kiedy pojazdy są puste ?


Odpiszcie !!! potrzebne teraz !!
z Góry Thx :*

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-13T14:36:14+01:00
1)W celu przyspieszenia suszenia. Na polepszenie wymiany ciepła, które powoduje odparowanie wody wpływa:
- różnica temperatur;
- ruch powietrza;
- powierzchnia parowania;
- kolor powierzchni
2)Chodzi o skraplanie. Nocą nagrzana trawa, liście mają wyższą temperaturę niż temperatura powietrza- a w powietrzu jest zaabsorbowana część wilgoci. Na skutek oziębienia woda wytrąca się z powietrza w postaci kropelek rosy.
3)poniewaz przy oddychaniu wytwarzana jest para wodna ktora podczas dodatniej temp. skrapla sie na szybach. Gdy na szybach jest temp. ponizej 0 para od razu zamarza tworzac te wlasnie "kwiaty"

Prosze :*
1 5 1
2010-02-13T14:41:53+01:00
1. Suszarka oddaje ciepło, które powoduje parowanie wody.
2. Spotykamy się ze zjawiskiem skraplania wody.
3. Ciało ludzkie oddaje w autobusie ciepło, które osadza się na szybie, a zimne powietrze z autobusu zamraża je.
2010-02-13T15:13:11+01:00
1) Gdyż szybciej odparuje woda z włosów
2) Mam do czynienia z zjawiskiem skraplania
3) Im więcej ludzi jest w autobusie tym większa ilość pary wodnej w autobusie, a para wodna osadza się na zimnych szybach i się skrapla, a następnie zamarza.