Haj .
Dwa oporniki o oporach R1 i R2 połączono szeregowo i włączono do żródła napięcia o wartóści U=60 V . Napięcie na oporniku R1 wynosilo U1=36 V , zaś natężenie w obwodzie było równe I=3A. Jakie byly wartosci R1 i R2 oporników?
Pilne .prosze o szybka odp. dzięki;*

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-13T14:59:44+01:00

dane:
U=60v
I=3a
U1=36v
Wzór
R1=U1:I
Rozwiązanie:
R1=36:3=12Ω
U2=U-U1=60-36=24v
R2=U2:I
R2=24:3=8Ω
odp:8Ω
2010-02-13T15:00:02+01:00
I=U/R
U=R×I
R=U/I

R₁=36V÷3A
R₁=12Ω

R₂=24V÷3A
R₂=8Ω