Odpowiedzi

2010-02-13T14:51:39+01:00
250cm3*1g/cm3=250g

250g-woda
100g-sól
mroztwory-350g
350-100%
100g-cp
cp=(100%*100g)/350g (skracam gramy)
cp=10000%/350
cp=28,57 w przybliżeniu

rozpuszczalność

100g-x
250g-100% (x rozpuszczalność)

x=10000g%/250g (skracam gramy)
x=40%

Rozpuszczalność roztworu wynosi 40% a stężenie (cp) w przybliżeniu 28,57

1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-13T14:52:07+01:00
Dane:
ms=100g
Vrozp.=250cm(3)
mrozp=ro*Vrozp
mrozp=250g
mr=mrozp.+ms
mr=350g

Szukane:
Cp=?
Rozpuszczalność=?


Cp=ms*100%/mr
Cp=100g*100%/350g
Cp=28,57%



xg soli - 100g H₂O
100g soli - 250g H₂O

250x=10000
x=40g

Odp.:Rozpuszczalność wynosi 40g a stężenie procentowe 28,57%
1 5 1
2010-02-13T14:53:09+01:00
Cp=ms*100%/mr
Cp=100g*100%/350g
Cp=28,57%



xg soli - 100g H₂O
100g soli - 250g H₂O

250x=10000
x=40g

odp.28,57%
1 1 1